wtorek, 2 lipca 2013

Kurczak w sosie szpinakowo-serowym

Dzisiejszy post jest zupełnie niekosmetyczny. Postanowiłam podzielić się z Wami przepisem na danie, które już od jakiegoś czasu robi furorę wśród koleżanek z pracy. Przepis podała mi Zuzia (wielkie dzięki). Początkowo zastanawiałam się czym się tak dziewczyny podniecają? Co smacznego można ugotować ze szpinaku? Gdy ugotowałam obiadek wg. instrukcji, nadal nie byłam przekonana, bo nie pachniał on zbyt apetycznie. Ale gdy tylko spróbowałam, zakochałam się i teraz robię to danie bardzo często. Nawet mój mąż, który nienawidzi wszelkiej zieleniny (szpinaku, brokułów itd.) zajada się aż mu się uszy trzęsą. Do tego jest to danie szybkie i tanie.

Potrzebne składniki:
- 2 pojedyncze filety z kurczaka
- kostka zamrożonego szpinaku (ja używam tego ze śmietanką z Lidla- jest najlepszy, ale można też użyć "brykietu" z Biedronki)
- kubeczek śmietanki 30%
- duży serek topiony (o dowolnym smaku. Ja najczęściej używam ze szczypiorkiem, albo takiego bez dodatków)
- makaron (świderki, rurki, wstążki itp.)
- sól, pieprz, ewentualnie czosnek

Wykonanie:
Najpierw podsmażamy kurczaka z przyprawami
 Wrzucamy szpinak i mieszamy aż się rozmrozi
 Gdy się już rozmrozi, chwilę gotujemy
 Następnie wlewamy śmietankę i mieszamy
 Na koniec wrzucamy serek topiony i gotujemy mieszając aż się rozpuści
 I gotowe :-)

Smacznego.

PS. zamiast kurczaka możemy użyć dowolnej wędliny drobiowej czy szynki. Często tak robię, gdy zostają mi jakieś resztki w lodówce np. po imprezie.

15 komentarzy:

  1. Od jakiegoś czasu bardzo często robię to danie ale ze świeżego szpinaku jakoś mi lepiej smakuje:) a najlepiej to prosto zerwany z ogródka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze świeżym jeszcze nie próbowałam. Szkoda, że nie zawsze jest do niego dostęp.

      Usuń
  2. często robię taki makaron, ale żeby użyć serka topionego to nie wpadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serek zagęszcza sosik, no i nadaje fajny smak :D

      Usuń
  3. Bede musiala spróbować to zrobic:) moj maz akurat lubie wszelkie salatki, owoce, warzywa i ryby wiec powinno mu smakowac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobilam z brykietu biedronkowego i przyznam ze jest pyszne:) teraz bede częściej robic:)

      Usuń
    2. Aha zrobilam za smietanka 12% bo nie doczytalam:)

      Usuń
  4. Dzięki za przepis :D Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię bardzo podobne danie jednak używam trochę inaczej, ponieważ używam makaronu razowego, szpinaku świeżego, a zamiast śmietany daję 1/3 opakowania fety i 1/3 serka kanapkowego bez dodatków.

    OdpowiedzUsuń
  6. ten z lidla jest dobry ale jest go bardzo duzo:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla naszej 4-osobowej rodziny jest w sam raz :) Zawsze możesz zrobić to danie na dwa dni :)

      Usuń
  7. Uwielbiam szpinak, a o połączeniu z serkiem topionym słyszałam nie raz - dzięki temu taki sos jest smaczniejszy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł. Kurczak wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...